2012-03-07

Hot om flera dm snö


Det blåser och är gråkallt ute och på radion hotar de med flera dm snö och flera minusgrader, sen är ju frågan var snön ramlar ner. Just nu kan jag skymta solen bakom molnen, men inte ens "Getens" "pudelfnatt" när hon fick springa lös idag fick mig att le. När vi sen gick där i skogen och jag fick syn på de små knopparna på blåbärsriset kunde jag inte låta bli att ta med lite hem, det är vardagslyx. Det påminner i alla fall om att det bör komma en vår och att en sån som jag som älskar vintern börjar tröttna på denna "ickevinter" vi haft i år, behöver lite fler vårtecken.


Att det blommar fullt av Snödroppar i Morbror Ts gräsmatta, känns väldigt avlägset här i Forshaga, lika så att han har en utslagen Guldviva, men så är fallet, vi ligger långt efter Närke. Det har sina fördelar, jag får om jag har tur uppleva vårtecken många gånger.

Inga kommentarer: