2012-03-14

Sjukläger

Trollungen har varit i skolan i två dagar, men då hon hostar illa fick hon inte ha gympa igår eller bada idag, och hon kände nog att det var rätt för hon protesterade inte det minsta.

Maken har varit hemma tom idag, med tar med sig "Geten" och Trollungen imorgon, lämnar Trollungen på skolan och hunden får bli med till jobbet, jag och Katten ska ha en hatad torsdag, spetsad med influensa och att jag ska till AF för ett möte, tredje denna vecka och det kan inte ge mindre än två första.

Vårat sjukläger börjar tillfriskna, men jag blir bara sämre och sämre, får se om jag orkar hela veckan, eller om jag ska ringa VC på fredag, men då alla runt omkring som lyckats få komma dit fått svaret "virus" så lär inte jag få nått annat än på nån vecka. Skulle hostan hålla i sig så är risken stor att att det övergått i lunginflammation, men det hade jag ju ingen på hela förra året, så det kan ju vara dags nu ;-)Det är en knepig känsla att hosta utan "mage", men lungorna försöker som vanligt att ta sig ur kroppen. Mitt i allt elände, snuva, hosta och feber så känns det lite lyxigt att ha haft Maken hemma, det är sällan vi är bara vi och inget gör, men nu har vi inte orkat göra mer än att ta en kaffe i vårsolen och sen varit tvungna att vila.

Hade hoppats få se Skellefteå spela hockey på TV idag, men det duger bra med webbradion, synd bara att de inte får in pucken, 1-0, just nu...

Min mobil har gett upp, så ring Maken om det är någon som vill ha kontakt...

Inga kommentarer: