2012-03-09

Sämre

Har tur som blev sjuk när Maken kunde VABa, för Trollungen är mycket sämre idag, liksom jag, men hennes feber går över 40 med för korta intervaller, så här växlar vi Ipren och Panodil. Pratade med 1177, och den sköterskan var inne på att vi var tvungna att ta oss till barnakuten, men så fick hon se att VC hade telefontid, så jag fick ringa dit. På VC var det väl inget att oroa sig för om ungen hade över 40 graders feber en timme efter en Ipren, rådet var dricka, mera dricka och ev något salt, är det lika illa på måndag så skulle jag återkomma. Slutklämmen är bäst;"Blir hon sämre, eller okontaktbar så får ni åka till Akuten". Vad tror hon? att vi skulle låta Trollungen "koka" och ligga medvetslös tills på måndag.

Nu var min egentliga fundering när jag ringde 1177 om vi kan ge Trollungen 200mg Ipren och 500mg Panodil, ett råd vi fick på USÖ, när vi hade husvagnen, men jag blev lite osäker om styrkorna. Fick inget klart besked av varken hon på 1177 eller hon på VC, så nu kör vi så över helgen, det var ingen fara att ge båda medicinerna men med hur långt mellanrum eller vilken styrka fick jag inget riktigt svar på. Nån av dem sa att Ipren inte är så snäll mot magen, men det ser jag som ett mindre problem just nu, Trollunge dricker gärna ProViva.

Maken och jag har ätit hämtmat, lite vardagslyx och fredagsmys är vad vi behöver, mitt i allt detta. Trollungen äter saltet och bara saltet från salta pinnar, dricker vatten och päronsaft och nu knaprar hon nog potatisskruvar.

Inga kommentarer: