2012-03-29

"Dropp in fika"

En sk hatad torsdag, och jag hade precis börjat fundera på dagens Latte, kl var väl snart 13.30 när jag fick se att det var "Dropp in fika" på Fritids, jag slängde mig på telefonen och sa åt dem att jag kommer, så säg till Trollungen att stanna. Så på med jeans över mjukisarna och ner till skolan. Där möttes jag av en superglad tjej och frågan;"Har du nån tablett med dig?". Som tur var hade jag det, så hon fick fika x 2, då det var gluten i kakorna. Det retade mig något att det inte fanns nått laktosfritt, Trollungen hade fått en Piggelin, men det är ju inte det samma som att få fika med alla andra. Själv vågade jag inte ens dricka kaffe, det är ju torsdag och då vet man aldrig.

Väl hemma så tog Trollungen sin cykel och åkte för att se om en av bästa kompisarna ville leka och med tanke på att hon inte kommit hem på över en timme så leker de nog just nu. Det är tur att hon har sina vänner och att FB finns så jag inte missade "Dropp in fikat"

Inga kommentarer: