2012-04-25

Granskad och besiktigad

Nu ligger bollen hos soc och de som bestämmer, de väntar in polisrapporter om mig och Maken och ska göra en koll med skatteverket, sen är det socialchefen ihop med två socialsekreterare eller vad de nu har för titlar som ska fatta beslutet om vi är lämpliga som stödfamilj. Jag är förvånad att de inte ville gå runt i huset och titta, det räckte med att vi berättade hur vi tänkt, eller det var mest jag som pratade. Förstår om de igår hade ett rörigt möte för jag blev nervös av det ostrukturerade mötet vi hade idag och då har jag en förmåga att bubbla på för att föra det hela framåt, vet inte om jag lyckades. Nu håller vi, Trollungen, Killarna, deras mamma mfl tummarna att vi om tre veckor vet hur det blir och att det blir som vi hoppas. Helt klart är att vi nästa vecka börjar måla Trollungens nya sovrum och börjar förbereda för att vi blir godkända.

Inga kommentarer: