2012-04-10

Påsklov, betyder inte att jag får sova...

‎8.10; "Hur länge ska du sova? Jag är hungrig, jag svälter" Trollungen hade då varit vaken sen före 7, hon var upp och vinkade till Maken.

Jag är tröttare än när jag gick och la mig, det regnar ute, hade föredragit snö, för om jag räknat rätt ska det snöa 2 gånger till innan våren kommer på riktigt.

‎11-kaffe, det är nog bland det bästa som finns, idag = frukost, för min del, Trollungen fick sin före 8.30. Henne har jag kört iväg till en av bästa kompisarna, vi fick ta vägen förbi skolan, där fanns två par gummistövlar, regnkläderna och "påskkärringkläderna", nu är det bara jag och djuren hemma.

"Geten" ville absolut ut när jag kom hem, hon ångrade sig innan vi nått postlådorna, men fick allt gå till skogskanten och uträtta sina behov, jag ligger på minus, och om en stund i soffan under filten

Jag har på FB alltid ett citat/klokord som nån smart en sagt, på min första status för dagen, dagens lyder;
"Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning." Nalle Puh

Inga kommentarer: