2012-04-07

Några ljusglimtar och påskbilder

Jag fick allt besök av en mängd påskkärringar, gubbar och ett och annat spöke. Dessa två sötnosarna kom först och då var dagen räddad.



Trollungen kom på att hon och en av bästa kompisarna skulle gå "Påskkärring", så efter att ha ringt och stämt träff utbröt paniken, alla "påskkärringskläder" är kvar på skolan, men med lite improvisation gick det iväg en sminkat tjej, jag fick göra röda kinder och fräknar för första gången



Det kom en ström med ungar, men jag tror grannpappan vars ena dotter sminkat honom tog priset, eller om det var kommentaren från den andra dottern; Ska du verkligen gå ut? En annan granntjej berättade att hennes pappa har dålig hockeysmak, det är hon, mamman, brodern och katten som håller på rätt lag, kan inte hålla med henne om rätt lag. Men är glad att hennes fars lag åkte ut idag



Vissa hade godispaus och det fanns mycket gott i korgarna, jag fick en näve "Dumlekola" för det gillar inte Trollungen



Världens bästa frukostkompis och hans systrar tittade förbi, och detta är bara några få av alla som varit här med påskbrev, mitt ägg måste inför nästa år fyllas än mer. Ser redan fram emot det.



Musik till maten fick idag en ny innebörd, vet inte om vi eller katten som spelade blev mest förvånade. Hade släkten på Skoghall här på lite mat, och vi fick alla höra det förvånade djuret spela två "låtar"



Att tända ljus är både spännande, skrämmande och skapar mys och ljusglimtar



Spänningen att tända ljusen sitter i en stund, där av den allvarliga minen, vi har en riktig mys- och slapparkväll här på 17 och det både gillas och behövs



Jag är helt överens med Trollungen om att dessa glas är som gjorda för att ha chokladpannacotta i, och att det är bra mycket bättre än nått som bubblar eller rödvin...

Inga kommentarer: