2012-04-18

Sömnbrist

Har egentligen inte haft problem med att få sova, på 7,5 år, jag brukar somna rätt fort och i alla fall sova i ca 4 timmar och sen om jag har tur få sova ca 3 timmar till, just nu sover jag som högst 45 min i sträck. Det gjorde jag de första 4 månaderna som mamma, men då var jag vaken ca 3 timmar mellan mina sovstunder, nu är jag vaken en kvart typ, och det är bra mycket mer frustrerande när det inte beror på en liten tjej, som inte förstod vitsen med sömn. Det tragikomiska är att Trollungen sedan någon vecka går och lägger sig själv vid 21 och sover sött i sin säng hela natten till runt 7. Jag mår som bäst när jag får sova minst 8 timmar men helst 10, så nu ligger jag några dygn efter. Men jag får väl göra som när Trollungen var liten, sova en stund nu efter 11-kaffet.

Inga kommentarer: