2012-04-12

Snart 8 år

Har ännu inte sett en enda Tussilago i Forshaga, men hade glädjen att se en flock Bofinkar både igår och idag. Har även haft glädjen att se några Koltrastar och ja jag vet att de stannar i Örebro och på andra ställen, men vi har inte haft några svarta skönheter vid vår fågelrestaurang i vinter. Men idag fastnade denna blomma på bild.


Trollungen ska ha sitt barnkalas ihop med Lillbusen imorgon, spökdisko, med spökföräldrar äckelbål, godisbomb mm mm. Men redan igår fick hon första presenten av Farmor och Farfar, det var en stolt tjej som visade mig sina färdigheter. Jag är plötsligt glad att jag väcktes av två stora sopbilar, så att det är grusfritt på gatan och jag tycker hon är modig, jag hade aldrig vågat.



Trollungen har spikat menyn för söndagens "vuxenkalas" hon vill köra en favorit i repris, Hamburgare, mos, bröd mm mm och så glasstårta och kaffe, så så får det bli.

Inga kommentarer: