2012-04-27

Humörväxling

Hade tänkt fixa lite chokladmuffins, med gluten och utan gluten men med Lakritsplopp, färga på håret mm innan Farfar hämtar mig och Trollunge. Men mitt VISA-kort lyser med sin frånvaro, det har tagit sig en utflykt till Hammarö, så där försvann mitt goda humör och chansen att ligga före schemat, nu ligger jag en dag efter i stället. Trollungen ska ha en Skoghallhelg och även "Geten" ska vara där, här ska fixas så vi kan börja måla Trollungens nya sovrum mm, och då är det bra att inte ha barn och hund hängandes i hasorna. Farfar kommer och hämtar både mig och Trollungen vid 14.30, och har då förhoppningsvis mitt kort med sig, vi ska nämligen köpa en svart cool hatt som passar Trollungen och dansuppvisningen i hipp hopp på måndag. Ev ska jag och Maken unna oss en bit mat ute ikväll, men då krävs att mitt humör växlar en än gång denna dag, för som det känns nu kan jag lika gärna ligga i soffan under filten, med ostkrokar i en skål på bordet och en bra bok, och med katten på magen...

Inga kommentarer: