2010-02-16

Bäddsoffa

"Man ska vara inne när man är sjuk" sa läkaren på VC när jag var där igår. Det hade jag varit, om det inte varit för att samma läkare sagt åt mig att jag var tvungen att höra av mig om jag inte var bra i ört på en vecka. Nu är det inte bara örat som är dåligt, jag har feber, hosta, känner mig åksjuk, och lederna ömmar och svullnar. Med andra ord, läkaren har rätt, jag är sjuk.

Tyvärr trodde han inte att jag ska bli frisk på en vecka, så jag lär väl få ge mig ut även nästa vecka för att träffa honom. Det är tur att jag har en bra husläkare som bryr sig om sina patienter och mina prover visade att jag har inflammationer i kroppen, och i och med "Enbrel" så är det tydligt väldigt viktigt att ha koll på mig. Så det ska han ha, men ansvaret ligger på mig, jag måste komma tillbaka om jag inte är 100% frisk nästa vecka. Frågan är vad han menar med 100%, för det lär jag väl aldrig uppleva, men jag får utgå från, febern, hostan och ledvärken...

Har nu suttit och halvsovit sedan i lördags, har bäddat bäddsoffan i biblioteket och där står TVn på natten lång, så jag grät en skvätt när Kalla fick sin medalj och jag hörde när tjejerna i hockey gick till semi, men jag missade mycket i natt, tyder på att jag hostade något mindre. När Trollungen, som är hemma för att hon spydde på dagis igår, vaknade fick jag flytta in i sovrummet, för jag står inte ut med barn-TV. Vi är båda nöjda med att ha bäddsoffan utbäddad, det är ju så mysigt att se på TV när man ligger nerbäddad. Nu ser jag fram emot att kl ska bli 19.00, för då är det slut på Nickelodion och bäddsoffan och "tryckapparaten" är åter mina...

Inga kommentarer: