2010-02-25

Begränsad

Det inte ofta jag känner att min sjukdom är ett hinder, men idag är det just så, och det är tungt, för det är dagar som denna jag inse att jag hämmas och att mitt liv begränsas pga psoriasis artriten, men som tur är har jag världens bästa make, så det brukar lösa sig. Idag handlar det om onda handleder och en armbåge som hindrar mig från att ta mig till Karlstad, för idag ska "min" bil besiktigats och det fixar Maken, så här hemma står Saaben och den är för trögväxlad för mig när jag har ont.

Så nu sitter jag här hemma och i Karlstad finns något som drar, det handlar inte om något jag kan finna här i Forshaga, eller kanske finns det lite på ICA och Konsum, men långt ifrån det jag hade tänkt mig i alla fall. I och med att jag är bättre när det gäller förkylningen så hade jag ju tänkt att besöka ett antal affärer idag, "lönen" har trillat in och jag har ett visst behöv av att bränna lite av den och det helst idag, fick dessutom ett presentkort när jag fyllde som jag tänkt använda, så det känns lite bittert att sitta här hemma. Men som sagt Maken brukar rädda min dag och gör så även idag, även om det inte blir som jag tänkt mig så räknar jag kallt med att jag får hem ett antal av de jag tänkt mig och imorgon fortsätter bokrean...

Inga kommentarer: