2010-02-02

Från 1900-talet

Så var man då ett år äldre, eller så har man börjat firandet av sin årliga 27årsdag. Har fått många hälsningar, och tackar alla som sänt mig en tanke eller på annat vis uppmärksammat dagen. Men då jag gillar att fira allt som finns att fira och lite till så fortsätter jag imorgon och i helgen blir det oxå kalas. Man ska ta tillvara på allt som är värt att lägga energi på och att träffa nära och kära tillhör mina favoritsysselsättningar. Men det där med ålder är ju relativt, på jobbet träffar jag de som är närmare 100, och Trollungen och hennes kompisar ser ju en annan som från en annan tid. Men Trollungen har ett uttryck som får mig att både le och bäva, för när hon ser nått som är riktigt, riktigt gammalt, typ från stenåldern, eller så, så säger hon "Det där är jättegammalt det är nog från 1900-talet"...

Inga kommentarer: