2010-02-28

Salt och potatis

Kompisar är A och O när man är snart 6, och att städa, tvätta och laga mat det är "vuxengrejer" som är så tråkiga att det borde vara förbjudna på en söndag utan kompis. Nu hade vi turen att Kompisen J ringde så här har det lekts i flera timmar. Maken även av Trollungen kallad assistenten, har tvättat, fixat med återvinningen, handlat och varit ute med hunden, han har även hunnit med att plockat undan efter mig. Helt själv har nu inte Maken jobbat, jag har plockat med tvätt, diskat, bakat, men framför allt gjort något jag aldrig tidigare gjort, jag har tillagat färsk makrill, och det blev så bra.

Helstekt Makrill med dill och citron, var inte svårare än att göra rent fiskarna, fylla magarna med salt, dill och citronklyftor och lite vitpeppar, ställa fiskarna i ett smort ungsäkert fat, på med smör och efter 25 min i ugnen så var det klart att servera med potatis, en sås med dill, citron och kaviar och kokta ärtor.

Restaurangen här på 17, hade alltså fisk på matsedeln, samma restaurang hade chokladmuffins till fikat och det var väl tur det för Kompisen J kommer att kunna berätta att hon och Trollungen åt potatis och lite salt till middag...

Inga kommentarer: