2010-02-05

Borttappad

Idag började jag "jobba" i Forshaga, det är samma jobb men i Forshaga i stället för Deje, det kan på sikt bli riktigt bra, men idag var det katastrof. Det fanns ingen på kontoret när jag kom, tur som var jobbade hon i rummet bredvid idag, så när det gått en dryg timme kunde hon hjälpa mig att leta rätt på ett hemnummer till min blivande arbetskamrat. Det visade sig att hon var sjuk, men inte hade anmält det. Så dag ett handlade om att få tiden att gå, Röda korsett hade sin första träff för terminen och jag lyckades i alla fall få dit några boende och så fick jag ställa in ett besök som hon som är sjuk skulle ha gjort. För att känna att jag gjort nått har jag spaltat upp lite idéer om vad vi kan göra under våren, om jag nu får vara kvar så länge, har även gjort ett utkast på ett infoblad, men då det inte ens fanns en almanacka, skrivblock eller telefonlista så känns det som om allt jag gör kommer att göra skillnad. Så nu sitter jag hemma och skriver ner mina tankar och idéer, känner mig något borttappad och ensam, men det positiva är att det kan inte bli sämre...

Inga kommentarer: