2010-02-23

Snöröjning

Det börja kännas som om jag är på bättringsvägen, när det gäller förkylningen, men skovet vill inte ge sig, men idag har jag kunnat ta Enbrel och det är ju ett steg i rätt riktning...

Har fått sova riktigt bra i natt, så bra att jag inte blev sur när jag väcktes av att "ploggubben" började jobba utanför fönstret. Har lite svårt att förstå alla dessa människor som vill att snön ska försvinna, för jag gillar inte alternativet till ett snöigt landskap i februari. Men självklart ska inte snön ligga på våra vägar, där vi ska åka eller gå, så jag måste beundra de som faktiskt gör ett bra jobb när det gäller snöröjningen, för även om jag gnällt på dem så skulle då inte jag vilja byta med dem. Han som plogar här uppe på Klockstigen kan inte ha varit ledig mycket den sista veckan, först plogar han undan så vi kan åka med bilen, sen kommer han och flyttar på snön så vi kan möta en annan bil och nu röjer han så att det kan komma mer snö, måste kännas tröstlöst att flytta all snö minst 3-4 gånger, för att sen börja om med ny snö. Han är dessutom en sån där "ploggubbe" som försöker att inte lägga vallar vid våra uppfarter, även om jag hört de som gnäller på honom, men här på 17 är vi nöjda. Men idag får han nog problem, för inte nog med att vi har snö upp till öronen, så har vi ställt ut de gröna tunnorna, det är dags för sopbilen att komma förbi...

Inga kommentarer: