2010-02-24

Friskförklarad

Bokrean är här och jag hoppas finna några böcker att försjunka i, Per Morbergs kokbok, och Keplers omskrivna bok, är två jag funderar på och som kommer att hamna i mitt bibliotek. Annars är jag lite besviken, som vanligt har vi i Forshaga inte fått så mycket reklam om bokrean som jag vet att ni som bor på andra orter fått, men det löser sig nog, vet med mig att det kommer att bli fler böcker än jag egentligen har råd med, men vad gör det om tusen år.

Idag har jag suttit i soffhörnet och njutit av en stor kopp te och boken jag just nu läser, "Svart ros", av Nora Roberts, en favoritförfattare och denna bok har jag väntat på. Den ingår i en trilogi, som nummer två, och den är minst lika bra som jag förväntat mig.

Plötsligt rycktes jag tillbaka till verkligheten av att det hamnade en hundleksak i boken, och när jag hämtat andan och fått ner pulsen, såg jag Hunden sitta och vifta på svansen vid mina fötter. Samma hund har sedan jag insjuknade varit helt nöjd med att sova vid mina fötter eller nedanför sängen respektive sofforna, men nu ville hon leka. Detta är det andra tecknet på att jag är på bättringsvägen, våran häxkatt, som alltid sover hos mig när jag är sjuk, har i natt inte visat sig, vet att hon låg hos Roger igår när han läste. Så nu räknar jag kallt med att jag är friskförklarad innan veckan är slut...

Inga kommentarer: