2010-03-16

Desperat

Var till Reumatologen idag och fick en ny cortisonspruta, så nu håller vi tummar och tår att det räcker med två, fick en förra veckan, det är hö armbåge som krånglar och den gör mig handikappat, rörelsehindrad och orsakar en massa smärta, men som sagt nu håller vi tummar och tår.

Kan inte göra mycket nu när jag fått sprutan, så jag halvsov i soffan, lyssnade på radion när jag rycktes tillbaka till verkligheten av en desperat granne. Nog för att jag längtar efter våren och att vi massor av snö som gör att det är mycket vinter kvar, så känns det ändå som att våren är på väg, det droppar från taken, snön smälter och fåglarna sjunger. Men en granne på vägen innanför oss har tydligen fått nått bryt på snö och vinter, han sitter nu i en grävskopa och kör snön från sin gräsmatta till snöhögen kommungubbarna har lagt upp på vändplanen mellan våra gator. Det känns lite väl desperat, men jag vet med mig att jag en bit in i april kommer att skotta ut snö från vår tomt ut i gatan så att solen får hjälp att smälta bort den, men grävskopa, nä det känns nästan lite sjukt...

Inga kommentarer: