2010-03-06

Sol i hjärtat

Har suttit ute en stund, med en stor kopp kaffe och solen värmde så gott, det känns som om våren kanske kanske kan tänkas komma även i år, men den är långt bort när man ser alla snö. På radion pratade de med en bonde här i Värmland och han sa att det kan gå fort, för det finns tydligen ingen tjäle under snön och det var tydligen väldig bra.

Har känt mig väldigt handikappad denna vecka, Trollungen har fått borsta håret på mig så jag inte behövde gå till jobbet med tovorna kvar, igår fick hon dessutom hjälpa mig på med tröjan, hon gör det så gärna men det gör ont i mitt hjärta, hon borde inte behöva ta hand om mig, men nöden har ingen lag och jag är så tacksam att jag har henne. Det lutar åt att jag blir sjukskriven from tisdag för då har jag en tid på reumatologen och läkaren var skeptisk redan innan jag började jobba, men nu är det ju så att jag vill jobba, vill vara en del i samhället, fast som det är just nu önskar jag att det fanns en möjlighet att få vara sjukskriven på 50% då kanske det skulle funka. Kruxet är väl att mina läkare anser att jag inte ska jobba mer än 50% medan FK är av den uppfattningen att jag kan jobba 100%, själv har jag som mål att fixa 75%, men just nu känns det avlägset, nu handlar det om att åter igen kunna klä på och av sig själv, att fixa hårborstningen och att kunna duscha och tvätta håret utan hjälp. Som tur är skiner solen, så Trollungens ord om att fylla hjärtat med solsken, det kan jag i alla fall göra utan hjälp av någon...

Inga kommentarer: