2010-03-24

Klasslista

Trollungen har sedan jul varit på väg att skola ut sig själv från dagis, hon är så sugen på att få börja i skolan, lära sig läsa och räkna, få nya kompisar och sluta på dagis, själv är jag inte lika pigg på detta. Men än är det vinter, ok tidig vår och det är ju först till hösten det är dags, samtidigt gillar jag att ha koll så visst har jag funderat på när det är dags att få veta vilken klass hon ska gå i, här handlar det om vilken färg man hamnar i. Men trots detta och att de på dagis sagt att kring påsk borde vi få ett brev från kommunen så var jag inte beredd, visst förstod jag att jag skulle få veta färgen(det blir röd) och jag visste att vi skulle bli kallade till ett föräldramöte(22 april) och att det även skulle bli nån form av öppet hus(27 april)men jag var inte beredd på att jag skulle reagera så när jag såg att det stod "Klasslista". Maken gapskrattade, vet inte vad som var så kul, men han såg nog paniken jag kände, samtidigt som jag är glad och stolt över vår tjej så vet jag inte hur det gått till, hon är snart en skolflicka, och det betyder ju att hon snart är stor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, snart är trollungen 20...
Simon fyllde i måndags. Tänk när vi blir mor- & farföräldrar ;D
Anna