2010-03-12

Glömt

Ord som "det glömde jag" eller "det har jag glömt" är ord jag använt alldeles för mycket, men ibland är det bra att glömma, i alla fall när det gäller smärta, för hur det än är så är det först när man får ont igen som man mins hur illa det var och jag tror att det är bra att man glömmer.

Idag vaknade jag upp med en huvudvärk jag inte känt på länge, och var dessutom illamående och hade en bekant men inte god smak i munnen och det tog mig några minuter att komma på vad det handlade om, jag tog min första metotrexat-tabletter igår och det är nästan 1,5 år sedan jag sist åt dem. Enligt läkaren jag nu har så får man bättre effekt av Enbrel om man kombinerar dess och nu när jag är i ett skov så tyckte hon att vi borde testa detta. Anledningen att den förra läkaren satte ut metotrexatet, var att jag fick så konstiga utslag i ansiktet så han trodde jag var allergisk, men det visade sig vara nån hudåkomma, men han satte aldrig in tabletterna igen, utan satte in Embrel och det är jag så tacksam över, för den har ju gjort att jag mår så mycket bättre, skovet just nu är ett undantag.

Idag är det återigen fredag och det betyder två lediga dagar och fredagsmys, men först ska här ses på skidåkning både utför och på tvären och så VM i friidrott. Ibland är det bra att ha ont, må illa och inte kunna göra så mycket, men jag hoppas jag snart har glömt detta och är på benen igen...

Inga kommentarer: