2010-06-19

Bröllop

Snart ringer klockorna in till bröllopet med stort B, i alla fall om man ska tro media. Självklart kommer jag sitta bänkad, med massor av pappersnäsdukar och åsikter om kläder, musikval mm. Började redan igår med att titta på TV och förfasas över vissa kläder och gjorde tummen upp för andra, undrar hur vissa tänkte. Samtidigt är jag glad att jag inte behöver fundera på vad jag ska ha på mig, men visst vore det ett trevligt problem, ett typiskt I-landsbekymmer. För hur det än är så fortsätter ju livet, det är fortfarande en stor naturkatastrof med en massa olja i havet som ingen verkar kunna få ordning på, allt prat om ansvar och pengar är väl av godo, kanske, men det viktiga är väl att få bort oljan och se till att det inte händer igen. Men idag handlar allt om bröllopet och ev missar och tabbar i Fotbolls-VM, jag kommer att bänka mig och njuta av festen, allt det vackra och ha åsikter om det mesta, och vem vet jag hinner kanske se lite fotboll...

Inga kommentarer: