2010-06-15

Läslust


Har nästan fått tillbaka suget att läsa igen, då menar jag inte skönlitteratur, utan fördjupa mig i nått på universitetet, utmana mig själv och få tillbaka självförtroendet när det gäller bokstäverna. Det kan hända att jag går en skrivarkurs i höst, det känns som om det är dags att ta tag i det här igen och vem vet, om jag börjar med en kvällskurs på nått studieförbund så kanske jag sen kan ta steget och utbilda mig till nått som ger jobb.

Men nu är det sommar och jag har fått paket, älskar verkligen när det dimper ner ett efterlängtat bokpaket. Nu har jag äntligen läst ut "Arseniktornet" av Ann B Ragde och "Livet på Scotland street 44" av Alexander McCall Smith, så nu kan jag välja en av de nya, fylla koppen med kaffe och sätta mig i solen, redo för att "möta" nya människor och öden....

Inga kommentarer: