2010-06-21

Störst av allt är kärleken

Pratet om att denna vecka är en kort vecka är fascinerande för mig veterligen är alla veckor 7 dagar och så även denna, men visst är det skönt att vi på fredag får fira att det är sommar och att landet vi lever i är klätt i vackraste blomsterskrud.

Vår familj firar alltid lite extra denna vecka, vi tjuvstartade redan igår, med ett "fuskkalas" för att fira min älskade Paps och Trollungens Morfar, genom att tillbringa dagen och kvällen i stugan, det var god mat och trevligt prat. Vi följer upp detta på torsdag med att hurra och sjunga för Syster Yster som även hon firar livets gång denna vecka. Fredagen betyder dans runt midsommarstången, sång och lek, Trollungen hoppas få sjunga från scenen även i år och att karusellerna går fort. Att det blir mycket god mat och trevliga vänners sällskap på kvällen utgår jag från.

Men förutom att vi har lite mer att fira än andra just denna vecka så handlar ju midsommar om drömmar, sju sorters blommor, romantik och mystik, jag har funnit min "prins" och i lördags fick landet en ny, och hans tal om kärlek fick väl de flesta att fälla en tår och det tåls att höra igen, för som han bla sa; "Störst av all är kärleken..."

Inga kommentarer: