2010-06-12

Idrott

Fotbollsskor, Tjejvättern, VM och grillning, det är något av vad som står på programmet idag.

Fotbollsskor är ett måste om man är en fotbollstjej, har jag hört till leda nu. Att det inte är säsong att köpa fotbollsskor fick jag höra igår, sånda ska man köpa på våren. Nu kan jag inte köpa skor innan jag vet att Trollungen behöver några, fotbollsskolan har nyss börjat och hon var ju tvungen att få testa några gånger innan vi köper all utrustning, och så behövde vi ju få in pengar på kontot före vi handlade. Men nu står det ett par nya fotbollsskor i hallen och det var det sista som behövdes för att bli en riktig fotbollstjej, shorts, skydd och strumpor fick hon för några veckor sedan och tröja, flaska och fotboll kom hon hem med efter förra träningen, så nu är vi i hamn. Maken tog även pluspoäng genom att komma hem med nya "gympadojjor", just sådana som Trollungen provat när hon och jag var på skojakt.



Följer med spänning hur det går för två av det tjejer som cyklar "runt" Vättern, tror att de får slita hårt, då det blåser en massa och har de otur regnar det väl där också. Är rätt nöjd med att följa det hela, via vebben, här hemma.

Trots att vädret är allt annat än strålande så jag jag bestämt mig för att grilla, har marinerat köttet över natten och igår kokade jag en jordnötssås som är så himla god och nu väntar jag på att grillgallret ska bli rent och grillen tänd. Kommer att grilla färskpotatis, som jag kokat och Trollungen ska få favoriten på grillen, köttbullar på pinne.

VM-fotbollen står på i bakgrunden och jag ser fram emot att få se mer idrott på TV, för det är ju åter dags för friidrottarna att tävla om diamanter...

Inga kommentarer: