2010-06-13

Vilodag



Söndag och snart slut på helgen, förvisso är dagis stängt imorgon, men Maken ska jobba och Trollungen ska med Farbror T, "Faster" och Bonuskusinen till Örebro och fika på Svampen, så vi kör igång den nya veckan med en rivstart, även om det bara är Maken som måste upp med tuppen.

Idag har vi varit på Slingerstigen mest hela dagen, i alla fall jag och Trollungen, Maken har varit med och fikat och ätit, resten av tiden har han tillbringat med att tvätta och städa, sånt kallar jag kärlek. Själv han jag med att plantera en blomma, dra upp en massa ogräs och bestämma att Maken ska ta tag i sandlådan innan jag tog med mig den nybakade rabarberkakan och vaniljsåsen till nämnda gata.

Det doftade underbart från Syrenerna när jag ikväll gick hem, det har regnat till och från hela helgen, så det var så skönt att sakta gå hemåt utan att bli blöt och känna att det är sommar, fåglarna sjöng och jag är så tacksam över att ha fått så många nya goa vänner...

Inga kommentarer: