2010-08-02

Slagna hjältar

Det är inte konstigt att vi idag är lite trötta och sega här på Klockstigen 17, det har varit två intensiva dagar på Liseberg, så jag kan inte låta bli att tycka lite synd om Maken som jobbar denna vecka, men han är ledig nästa vecka. Då är det dags för inskolning på Fritids, Trollungen ser verkligen fram emot det, för nu har vi varit på vår semester i Göteborg och hon är helnöjd med sommarlovet. Idag har hon inte gjort många knop än, vi har inte kommit kläderna än och snart är det väl dags för frukost, eller vi går nog på lunchen direkt.

Det är tur att det finns bildbevis, för det är nog många som skulle tro att jag mutat Trollungen så att hon skulle säga att hennes mamma åkte Rabalder, det är förvisso bergbanan för barn, men den är otäck för de som är lika fega som jag. Den värsta jag åkte var "Kaninresan", den går på vatten och snurrar hela tiden.

Kan undra varför jag utsätter mig för sånt, men det är ju enda sättet att få uppleva Trollungens glädje när hon åker karuseller. Trollungen hatar verkligen att stå i kö, men det det var inte så farligt, i lördags var det som mest 35 min och igår var det nog aldrig mer än 20 och då bara i de populäraste karusellerna. Trollungen utsåg snabbt Lisebersbanan till den bästa karusellerna och den åktes gång, på gång, på gång...

"Jag förstår inte varför jag gör om det här" sa inte jag utan Trollungen andra gången hon åkte Lisebergsbanan, men sen tänkte hon inte lämna tågvagnen...

Vädret är ju alltid en faktor när man ska ut och resa, lördagen gick i regnets tecken, men det var inte ett hinder, vi var inte dyblöta, annat en efter Flumraid och Kålerado. Vi har haft två fantastiska dagar på Liseberg och det var ju det som var målet med resan. Historien om bussbiljetten och hotellminus det återkommer jag kanske till...

Inga kommentarer: