2011-02-01

Armbåge

Har sedan en tid tillbaka problem med hö armbåge, eller nerverna som går igenom den, vilket medför att hela hö arm domnar bort när jag sover, och det är förmodligen inte så bra, då de på handkirurgen i Örebro opererade min vänstra när jag har samma problem med den. Nu kom detta inte över en natt, nä det kom smygande, men har på slutet eskalerat, och nu vaknar jag minst två gånger varje natt av att armen är helt bortdomnad och kan inte röra den utan att ta hjälp av vänster handen. När problemen även började dyka upp på dagtid så nämnde jag det för min sjukgymnast, som med skarp röst sa åt mig att ringa reumatologen. Det gjorde jag igår och idag har jag varit där, det resulterade i en cortisonspruta och en remiss till nån som ska kolla mina nerver i armbågen. Men läkaren tror att det kommer att sluta med operation i Örebro även denna gång, eller mer rätt operation, hon kanske tror att det ska ske på ortopeden i K-stad, men jag vet att där ska inte mina armar opereras nått mer...

Inga kommentarer: