2011-02-25

40 grader och näsblod

Min dator är paj, med risk att jag förlorar en himla många kort och div annat, men det är fotografierna som oroar mig, kan bara hoppas att det finns nån "datadoktor" som kan fixa detta. Har inte gjort nån säkerhetskopia på länge och det skäms jag för, men så är fallet.

Annars har veckan handlat om hög feber, päronsaft, Ipren/Panodil, vatten och näsblod, och min onda nacke, fast nacken är inget jag hunnit funderat så mycket över. Det är Trollungen som varit sjuk sen i söndags febern går över 40 grader när hon mår som sämst och sedan i onsdags blöder hon dessutom näsblod titt som tätt. Maken har varit hemma och VABat, då jag inte är körduglig pga alla värktabletter. Kan inte tänka mig att vara hemma själv med en så sjuk dotter och inte kunna ta mig till sjukhuset om det skulle behövas. Vi var till akuten natten till onsdagen, för då svarade hon varken på Ipren eller Panodil utan hade ca 40 grader i flera timmar och när hon sen började störtblöda ur näsan så åkte vi in, efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen. När vi väl fick träffa en läkare fick vi veta att feber är inte farligt och om man inte är påverkad av den så behöver man inte behandla den, att Trollungen låg slö på britsen var tydligen inget att oroa sig för så efter att han tittat henne i hals och öron fick vi åka hem, hon hade förvisso "bara" 39,3 när vi åter var hemma, så visst febern var ju något bättre.

Trollungen har levt på luft, päronsaft och vatten i flera dagar, inte ens choklad eller kakor går i henne, idag fick jag i henne lite lite glass och det kändes som en stor seger. Maken har jobbat idag, så Trollungen och jag har varit hos Farmor och Farfar hela dagen, nu håller jag tummarna att Farmor kan få i henne lite potatismos, men jag vågar inte hoppas. Själv väntar jag på att Maken ska jobba klart och att han ska ringa så vi kan bestämma vad han ska köpa med för hämtmat.

Inga kommentarer: