2011-02-11

Semester

Skynda er ni som kan och ta chansen att besöka Östasiatiska museet, ni har till den 20 feb på er för att få se Terrakotta armén, och jag lovar det är en upplevelse utöver det vanliga.

När ni ändå är i Stockholm så rekommenderar jag Vetekatten och en fika eller varför inte göra som jag och Mams, fika där två gånger. Har aldig fått så gott fika sen det upptäcktes att jag är glutenintolerant, när det gäller att fika "ute". Det fanns massor att välja på och jag testade både semlan och smörgås, köpte med mig de godaste glutenfria kanelbullarna jag ätit och åt nån chokladhitoria, jag längtar redan till nästa gång. När jag är igång och tipsa så var lunchen på Moderna Museet kanon, det var inga problem att få en barnportion och det var så gott.

Mams och jag hade en kanondag i storstaden, det handlade mycket om att äta och att uppleva, känna pulsen och bara njuta, och jag hoppas vi snart kan göra om detta...

Inga kommentarer: