2011-02-04

Tantvarning?!?

Idag har jag besökt min barndom, genom att till förmiddags fikat struntat i kaffet, utan pressat två blodappelsiner, vispat två ägg med lite socker och gjord en äggtoddy och det var precis så gott jag mindes det, och med tanke på att proteiner är viktigt att få i sig och c-vitamin bra i förkylningstider så kändes det nyttigt och jag njöt verkligen, det är vad jag kallar ett bra fredagsmys en dag som denna.

Solen skiner från en vinterblå himmel, det ligger lite nysnö och är förödande vackert, för under snön ligger isen blankpolerad och det är snorhalt. Detta fick mig att lyssna till min kropp och mitt förnuft så jag struntade i vattengympan, ville helt engelt inte ut och köra bil, för i morse regnade det i K-stad och snöade här och dessutom blåste det halv storm. Så det blir en lugn och skön fredag, ska hämta Malin från fritids och handla lite på ICA, men det är allt och jag ska nog försöka få på mig mina nya broddar. Det är bara och erkänna; det är hög tantvarning på mig just nu, men det är nog tillfälligt...

Inga kommentarer: