2011-05-09

Envishet, en bra sak...



Denna bok passa min nacke utmärkt, då den är späckad med svåra ord som jag bara måste slå upp, tackar Mams för att hon envisades med att jag skulle slå upp alla ord jag inte förstod när jag bodde hemma, för detta gör att jag stup i ett måste resa mig, och det i sin tur medför att jag inte läser så länge. Att boken både är rolig, underfundig och tankvärd gör ju inte saken sämre och jag hoppas att det är fler än jag som inte har läst denna ännu, för det är ljuvligt att ha en bra bok som ligger och väntar på en. Fast lite irriterande är det när jag måste resa mig i ett, nu tänker nog vän av ordning att jag borde ha ordboken/synonymboken med mig, men nä, jag använder mig av nätet och ser det som en bra anledning att resa mig upp. En annan anledning är att ordböcker har en förmåga att vara så himla tunga och det gillar inte mina leder. Tack Mams för din envishet, den gör fortfarande nytta!

Inga kommentarer: