2011-05-11

Hylla de som hyllas börs

Igår ringde en kvinna från FK, och ja mitt hjärta slutade nästan att slå, men det visade sig att det finns änglar även där, eller hon verkar i alla fall ha både hjärna och hjärta på rätt ställe. I och med att jag varit sjukskriven i över 30 dagar pga nacken så har jag nu sjukpenning och en ny handläggare och det var hon som ringde. Vi pratade länge och väl och jag tror hon fick en ganska klar bild på hur mitt liv ter sig just nu pga nackbesvären. Men det som kändes bäst var att hon på sikt vill ha ett planeringsmöte med AF så att vi gör upp en plan för vad som är aktuellt för mig fram över. Hon kunde även upplysa mig om att den ortoped jag blivit kallad till är vårdcentralernas konsultläkare och det därför borde vara min Husläkare som skickat remissen, hon ansåg därför att Husläkaren ska förlänga min sjukskrivning tills vi vet vad ortopeden har att säga. Idag pratade jag med VC och de bekräftade att det var därifrån en remiss skickats och bokade in en telefontid med min Husläkare. Lite sur blev jag då han lovat att ringa mig när han fått svaret från röntgen och det visar sig att han pga svaret remitterat mig vidare. Men samtidigt är jag glad att det äntligen börjar hända nått. Skulle det visa sig att det finns skelettskador ska i alla fall jag göra en anmälan om att akuten missade att utesluta det vis olyckstillfället...

Inga kommentarer: