2011-05-07

Normalviktig

Idag är det 8 månader sedan jag låg på operationsbordet i Torsby, och dagen till ära kan jag meddela att jag nu har nått målet att ha ett BMI under 25, men det är knappt, då det stannade på 24,9. Är stolt som en tupp och känner att jag snart är i mål, har bestämt mig för att gå ner några kg till, allt för att ha lite marginal och för att jag känner att det finns lite till att ta. Men samtidigt måste jag säga att denna resa har gått så smidigt, visst har det känns som om alla andra bara rasat i vikt och att jag stått och stampat, men jag hade ställt in mig på en mycket tuffare och jobbigare tid så jag är så glad och känner att mina leder tackar mig för den lättnad det är för dem. Enligt läkaren tar det ca 2 år innan man har nått målet så vi får väl se vart jag landar. Men som det är nu så har inte huvudet hunnit med, så jag ser inte att jag gått ner och i tanken är jag större än vad jag är i verkligheten. Så resan är inte klar, nu återstår att få ihop utsidan med insidan och det kan nog vara den tuffaste delen, fast jag är säker på att även detta ska gå bra, och det får ta tid, är bara så nöjd att det gått så bra och smidigt hittills så jag njuter av det.

Helgen är jag ensam hemma, Trollungen har "Farmorhelg" Hunden är hos "Faster A" och Maken är i Göteborg med handbollsstyrelsen, jag ska njuta av solen, tystnaden och saknar dem det gör jag redan...

Inga kommentarer: