2011-05-30

Värmer

Så var det vardag igen och det vet ju alla ni som läser min blogg att jag gillar, men jag tycker även om ordet "långhelg" och det får vi denna veckan, Maken har tagit semester på fredag och jag längtar redan. Det är ju "röd dag" på torsdag, vilket betyder att Maken är ledig och min värsta dag kan bli något bättre.

Har pratat med mamman till "våra" killar och den minsta kan tänka sig att sova här redan på onsdag och båda är överens om att de vill komma tillbaka, det värmer. Det första den lilla sa när han såg mig på skolan idag var; "När ska vi till dig nästa gång?". Kan inte annat än känna mig stolt, och ev bjuder jag honom och mamman på fika på onsdag, det är simavslutning och jag har lovat mamman att hon får åka med mig om inte hennes mamma ska med.

Nått annat som värmer är presenten jag fick av mamma, som uppmuntran för att jag varit duktig, en underbar schal i blått som nu värmer min onda nacke. Läkaren hade förstås rätt i att jag får lida om jag gör nått kul, så idag tar helgens http://www.blogger.com/img/blank.giftrevligheter ut sin rätt, men jag ångrar inte en sekund. Det var så mysigt att träffa Mams och Gudmodern och jag ser fram emot nästa gång jag och Gudmodern ska gå ut. Vi har planer på att jag ska åka till henne själv vid tillfälle, men först lär nog Trollungen få träffa henne, annars lär vi hamna på minus både jag och Gudmodern.

Han inte mer än hem från min underbara helg i Kumla/Örebro innan Trollungen kom in med en bukett rosor och ett nytt nattlinne med texten; "Världens bästa mamma", och om nån vecka eller två kommer ett nytt halsband som jag verkligen ser fram emot att få hänga runt halsen. Så denna helg har verkligen fyllt mig med värme och glädje, och det ska jag leva på nu när nacken värker.

Vi han även med att bjuda Farmor och Farfar på fika, Trollungen och jag dukade med riktiga kaffekoppar och en gräddsnipa, med mjölk i, servetter och bjöd på rosa prinsesstårta.

Trollungen och Maken hade fixat present till Farmor och en bukett röda rosor, för det tycker Trollungen att alla mammor ska få på Morsdag. Men när det gäller Mormor så tror jag det lutar åt nått annat, nått i kruka som hon kan ha på balkongen, men det återstår att se...

Inga kommentarer: