2011-05-29

Morsdag

Gårdagen blev lyckad, men det är svårt att inte vara nöjd när man fått träffa Gudmodern och Mams och det utan familjen, lite ego måste man få vara ibland. Vi åt gott, pratade en massa och jag hoppas de andra två hade lika trevligt som jag.

Idag har jag planterat blommor på min mormors grav som jag alltid gör sista söndagen i maj, men har lite svårt att förstå att vi snart är inne i juni, det går undan. När jag kom hem till Värmland igen fick jag en bukett med röda rosor och ett nytt nattlinne med texten "Världens bästa mamma", sånt värmer. Trollungen har varit och spelat fotboll idag och igår hade hon och Maken pappa-Malin tid, det var brandbilsåkning, karuseller, mm mm. Så vi är alla nöjda med helgen.

Nu återstår det bara att duka bordet fint, sätta på kaffepannan och invänta besök av Farmor och Farfar och förhoppningsvis hinner Maken hem i tid, innan vi ska börja vårt morsdagsfika. Maken är på årsmöte med handbollen och tvättar marschställen från fotbollen. Jag håller tummar och tår att tvättmaskinen inte exploderar och att mötet går fort.

Inga kommentarer: