2011-05-31

Kunskapsmål för åk 1 & 2


Idag fick vi äntligen ändan ur och kom oss för att ta tag i klippningen av Hunden. Men jag hade väl aldrig trott att från att vi bestämde oss tills hon var klippt, om än super sur så skulle det inte gått två timmar, men så blev det och nu är det gjort för denna gången. Det var en ung tjej som byggt ett klipprum i sina föräldrars garage och det gick riktigt smidigt. Fast jag rekommenderar inte att utsätta sig för detta mitt i ett skov som bara blir värre och värre.

Min kropp är sämre än på mycket länge och det är lederna i höfterna, ryggen och händerna som just nu gör livet surt för mig. Idag har jag börjat med en cortisonkur så nu hoppas jag det vänder snart, men det återstår att se

Så är maj snart slut och imorgon slutar simskolan för Trollungens förskoleklass, tänk att de fått badat i nästa 5 veckor och det varje dag, det är nog inte så vanligt att kommunen bjuder alla 6/7-åringar på det. Trollungen är ju en försiktig sak som inte riktig vågar sig på saker hon inte vet att hon klarar så i sommar ska vi träna på att vara på djupt vatten utan dyna eller armpuffar. Men hon har redan klarat de kunskapsmål som man satt upp för åk 1 och hälften av det som krävs i 2:an så jag behöver väl inte skriva att hennes föräldrar är mycket stolta.

Inga kommentarer: