2011-05-20

Lugnet före storrmen

Fredagsmys är bland det bästa jag vet, det är början på helgen och två dagar då Maken i alla fall inte ska åka till jobbet, även om jag tror han sliter mer när han är ledig. Idag har Trollungen varit helt återställd från feber och influensan, hostan lär hon väl få drags med ett tag. Själv har jag feber men då Trollungen gjorde klart för mig att man måste ha en ny pyjamas om man ska på Pyjamasparty så tog vi och utnyttjade den sista sjukdagen för henne och åkte och fixade det och lite till.

Idag har jag fått det bekräftat, jag har förändringar i nacken, nästa fredag ska jag få träffa en ortoped och när han ger klartecken så blir det smärtenhetens sak att få mig på banan igen. Frågan är väl bara vad som är trasigt och om det går att laga, en trasig nacke är och förblir ett problem om jag förstod Husläkaren rätt. Nu handlar det om att hitta smärtlindrig och strategier som gör livet enklare att leva och det helst utan alla värktabletter.

Maken tände grillen innan han körde iväg Trollungen på Pyjamaspartyt och när han var tillbaka var det läge att stoppa in potatis i ugnen och lägga laxen på grillen. Tänk att färsk lax, med salt, vitpeppar, smör och dill kan bli så himmelskt gott, men det enkla är ju ofta det bästa.

Fredagsmys kan ofta betyda lugnet före stormen och det gör det även denna helg, imorgon är det handboll på eftermiddagen för Trollungen och Maken, och på kvällen ska maken gå på handbollens jubileumsfest medan jag är hemma med Trollungen. Fotbollssäsongen tar över när handbollen slutar så på söndag är det dags för Trollungens första poolspel och på kvällen kommer Killarna. Killarna är två bröder som ska bo hos oss under veckan, Trollungen har nedräkning och de lika så. Själv ska jag i helgen lösa sängproblemet, tror att jag i alla fall fixat en säng, men behöver en till, kan bli en tur till Jysk. Så dagens fredagsmys är verkligen lugnet före stormen.

Inga kommentarer: