2011-03-10

Beroende

Har varit utan dator i över en vecka och det har varit hemskt, tur att man kan surfa lite via mobilen, och att men kan kolla bla FB via den. Det hela har fått mig att inse att jag har ett beroende som jag nu ska försöka jobba bort, i alla fall till viss del. För jag kommer inte att lämna nätet, sluta läsa tidningar, och bloggar, maila eller chatta, men jag ska inte heller planera mitt liv efter vad som händer ute i cybervärlden. Så med facit i hand har det varit nyttigt att vara utan dator. Även om det varit ångestladdat och panikkänslor så sanrt jag bara tänkt på datorn, men det handlar mer om oron att förlora alla foton, allar recept och annat man sparat i olika dokument, så nu ska jag bli bättre på att göra säkerhetskopior. Har bestämt att jag ska skaffa mig ett fotoalbum på nätet, inte ett sånt som alla kan komma åt, utan ett sånt som man erbjuds via tex telia, så att mina bilder finns på flera ställen om det händer nått mer med datorn. För han som lagade dtorn antydde om jag fttat Maken rätt att min älskade laptop nog börjar bli till åren och att katastofen kan upprepa sig. Då kan jag inte nnat än börja oroa mig för Trollungen dator som hat sitt tredje hem här hos oss och maken dator den har han haft sen vi träffades, så vi ska nog hålla tummar och tår att de funkar ett tag till. Så inte nog med att vi lever med "tjock-TV" vi har dtorer som snart kan vivas upp på "Antikrundan"

Inga kommentarer: