2008-01-30

Bullar i frysen

Maken och Trollungen har varit hemma några dagar, trollet har varit sjuk, och det är vi tacksamma för att hon inte varit så mycket detta läsår. Hennes första år på dagis var mest VAB, sjukhusbesök mm pga förkylningsastma och lactosintolerans. Det verkar som om vi fått ordning på detta nu, och under höstterminen var de bara hemma två gånger, tror jag. Det var vad de var hemma en bra månad åren innan. Så en förkylning, lite feber och en "piplisa" som inget vill det hade vi nästan glömt hur det är att ha. Men det är otroligt skönt att hon idag är på dagis igen. Det var i måndagskväll hon somnade på badrumsgolvet och det redan 17.20, och vår förvåning var stor när hon vaknade först kl 7.00 igår. Nä hon sov inte i badrummet hela natten...



Innan jag träffade Maken, köpte hus och framförallt blev mamma så hade jag som vana att varje söndag sätta mina fötter i blöt. Det blir inte så ofta numer, och jag hade glömt varför. Men så i söndags tänkte jag att jag skulle göra slag i saken och jag lovar det behövdes verkligen. Men samtidigt kom jag på vad det är som får mig att inte gör det så ofta. Det blev nämligen trångt i baljan, och visst man kan göra det när Trollungen sover, men hon är ju så himla kvällspigg, och det är inte jag...



Man ska inte skjuta upp det man kan göra idag... så när maken ändå var hemma och Trollungen behövde sysselsättas passade jag på att sätta en bulldeg. Då min armbåge inte blir bättre och jag snart ska fira min årliga 27-årsdag så får man passa på när man har hjälp. Har pratat med Reumatologen och ska få en 4:e spruta på trosdag. Då ska jag även träffa läkaren på Clarahälsan, frågan är hur jag tar mig mellan sjukhuset och Skoghall och vad jag gör mellan 11.00 och 15.00. Men det är ju först i morgon så varför oroa sig idag??? Jag har ju bullar i frysen och nu ska jag hitta receptet på soppan jag ska bjuda på...

Inga kommentarer: