2008-01-08

Vardag

Så var det åter en vanlig tisdag, en dag då Maken jobbar och Trollungen är på dagis, och jag ska till frissan, jo det är sant tänkte att detta nya år ska handla om att ta hand om mig själv. Har hört att man bör klippa håret mer än två gånger per år, så jag kommer i år att i alla fall fördubbla antal besök hos frisören... Det är dumt att sätta upp mål som man redan innan starten vet att man inte kommer att leva upp till...

Förutom håret ska jag idag förhoppningsvis så höra att armbågen är inflammerad och att en spruta kan bota det, för om det inte är så blir det förmodligen en ny operation i Örebro. Visst var de trevliga på handkirurgen, och jag mår kanon i handen som de fixade i början av dec. men så kul är det inte med operationer att jag redan nu vill sättas upp på op-listan. När jag ändå är igång så ska jag på trosdag till Arvika för en tarmundersökning, och så står jag på väntelistan för en gastroskopi. Just nu gör jag ett uppehåll med Sulfasalazin medac, för att se om det är de som orsakar problemen med magen. Tyvärr så betyder det att psoriasis artriten kan få ett bättre fäste i kroppen, men det är ju som det är med det, magen måste ju bli bra så att jag kan äta med. eller så får de väl ge mig nått annat som inte förstör magen...

Vad det är skönt med vardag igen...

Inga kommentarer: