2008-01-16

En smak av våren



Det var tulpanens dag igår, och Maken och Trollungen hade med sig ett paket med blommor till mig när de kom hem, jag blir alltid lika glad när jag får blommor och speciellt tulpaner. Det är nog för att de kommer som det första vårtecknet, nja inte i år, för nu finns det fågelungar, snöbrist och vårflod här i Värmland.

Fick förutom blommor en spruta igår, vi får väl se om den hjälper, än har inget hänt, om man bortser från att jag har ondare nu än innan. Läkaren skickade även en remiss till Klarahälsan, om än under protest, så nu är bollen i rullning, och jag hoppas vara igång och arbetsträna i slutet av feb. Läkaren tror att det ska funka på typ ingen tid och att jag kan börja arbetsträna på måndag, om armbågen är bättre la han till när jag gick. Detta tillägg fick i alla fall mig att fundera en del, kan det vara så att även reumatologen börjar tror att läkaren, på handkirurgen i Örebro, hans teori om en nerv i kläm är den riktiga. Hur som, jag fortsätter som vanligt, tar en stund i taget och är glad om jag slipper gråta av smärta, att ha ont är ett normalläge.

Inga kommentarer: