2008-01-11

Mutor, hot eller morötter



Så var det då fredag och även denna dag har vi fått ligga i för att få Trollungen ur sängen, hon är så trött och "det är inte roligt" att ens föräldrar försöker få en ur den varma sänghalmen. Igår mutade jag henne så det var iklädd Snövitsklänningen och krona hon åkte till dagis. Idag handlade det om hot, om man inte går upp och klär sig utan bråk blir det inget roligt i helgen, ingen dans runt granen i Kumla och inget bad i Deje, och tänk det gick med väldans fart att komma upp.

Nu gäller det att hitta på nya morötter till nästa vecka, kan undra om det går att muta med tomtegröt, pannkakor, att jag hämtar henne. *suck* Men jag är inte ett dugg orolig att vi ska ha samma problem i morgon och på söndag... för även om hon mån-fredag inget hellre vill an att sova så vaknar hon med tuppen på helgerna, så i morgon ropar hon nog nån minut efter 7... Ok erkänner att hon under julledigheten sov till 9... men det var ju efter ett antal lediga dagar...

Igår var jag till Arvika, och det gick bra, var inte på långa vägar så jobbigt som jag trodde, men det var tur att Maken tog ledigt och körde. Fick veta att min blindtarm inte sitter där den ska, men det var allt de sa, får se vad läkaren säger när han fått svaret. Hade av flera olika hört hur hemskt detta skulle bli, och jag tror att jag därför fixade det så bra, visst var det jobbig och jag var helt slut och tom på energi, men det var på långa vägar så tufft som jag trodde.

Armbågen är lika ond som i början av veckan, så sprutan gjorde ingen nytta, ska ringa igen på måndag, så får vi se vad de kommer fram till. Har jagat företagshälsovården, men inte fått nått svar och inte har de ringt upp heller, och tanken är ju att jag kan börja arbetsträna 22 jan. Fast det var ju om armbågen var bra och det är den inte, så vi får väl se vad som händer.

Inga kommentarer: