2008-01-23

FBK hockyns ICA



Så kom då vintern åter, och plötsligt var det lättare att leva, eller nä, det är livsfarligt att gå ut, men solen gjorde att jag bara var tvungen att hasa fram på gatan. Idag vet jag inte vad det blir för väder ännu, det är mörkt ute, men jag vet att det är -8 och det är kallt när man inte är van.

Trollungen är så trött på mornarna, och pigg när hon ska sova på kvällen. Kan inte annat än tycka synd om henne, men hon måste upp och till dagis. Igår mutade jag henne med att om hon klädde sig så skulle vi hinna ut och kasta snö på maken, den gick hem. Men det är inte kul att gå ut och kasta snö kl 6.45, men vad gör man inte för att få upp Trollet. Idag fick jag på henne jacka mm på toa, där vi sedan blev kvar tills maken hittade henne, kurragömmaleken brukar vi kunna använda oss av ett par gånger i veckan.

Var till sjukgymnasten igår, och nu har jag än ondare, så ont att jag avstår från att köra bil idag, kuratorn får ett samtal istället för besök, och nått gott till fika får jag leta rätt på i frysen. Men jag hoppas på lite sol så jag kan halka runt på gatorna här hemma, till fots. Sjukgymnasten konstaterade att jag har ännu starkare ben än när jag var inne på träning, och att det är bra. Min vänstra hand är lika stark som höger, och det betyder antingen att jag fått lite styrka åter i den eller att högern har tappat, men jag har bara ett fast handslag, ingen styrka att tala om med andra ord. Vad gäller vä armbåge, så konstaterade hon det jag redan vet, den är stel, och jag ska röra den så mycket jag kan, men det är inte bra om det blir värre. Vilket jag idag vet att det blev, då jag igår hade vattengympa. Men sjukgymnasterna påstår att träning får göra att man har ondare i ett dygn efter träningspasset, så vi får se vid lunch om det klingar av något.

Imorgon ska jag till Reumatologen igen, men nu ska Maken med, han har oxå tröttnat på att de bara sprutat mer cortison, då det inte hjälper. Vad de på reumatologen inte vet är att jag ska till Örebro och handkirurgen på återbesök, men den första tiden de hade var i slutet på feb. så jag vore glad om det finns nått vi kan göra innan dess. Har inte bestämt mig om jag ska berätta för reumatologen att jag har fått en tid i Örebro, ibland känns det som om reumatologen bara vore glad om nån annan tog ansvar för allt, men då allt handlar om att jag har psoriasis artrit, så är det deras ansvar. Med det menar jag att om inte de kan hjälpa mig så får de se till att skicka mig till nån som kan. Som det är nu så är det upp till mig att se till att få hjälp, med andra ord, man ska vara frisk och pigg för att orka vara trött och sjuk. Har hört att skratta är bra för hälsan och det fick jag göra i måndags, säga vad man vill om Wikegård, men skratta det får man , träffsäker är han och inte blir det sämre när han listar saker i Hockykväll. Kan inte låta bli att le bara jag tänker på veckans lista, och lägg märke till att han hackade på indirekt på Brynäs, via deras hemmapublik. Vad spelar tredjeplatsen för roll när ettan var klockren: "FBK elitseriens ICA", och så nått om bäst före 2005... *ASG*

Inga kommentarer: