2008-01-15

Nått är fel



Så har jag då svalt kameran och fått veta att magen mår bra, eller det gör den ju inte,men jag har inga sår eller annat som tyder på början på ett magsår, så nu ska jag behandla symptomen Det låter ju bra, det är skönt att inte ha magsår, men hur behandlar man symptomen??? Det kunde inte läkaren tala om, men han trodde att Metrotrexatet kan vara boen, och då jag bara tar dem en gång i veckan, så hinner magen vila, men symptomen blir kvar.

Ska till Reumatologen idag för armbågen är inte bättre, snarare tvärt om, och då ska jag ta upp detta med magen igen. Ska även ta upp att jag måste få en remiss till Klarahälsan. Att det ska vara så svårt att skriva den, har bett om detta ett antal gånger, och Klarahälsan har ringt och pratat med dem men inget händer. Men jobba ska jag kunna göra den 21 jan. men så länge det inte finns nån remiss är det inte aktuellt för företagshälsan att börja med nån planering, så nu ligger jag mellan stolarna. Armbågen blir väl min räddning, finns inte en chans att jag ska jobba med den, så jag måste vara sjukskriven ett tag och under den tiden borde remissen komma dit den ska så att planeringen kan komma igång, om inte nått händer så får väl Särhammar fixa till det...

Igår var det måndag, ingen dag man längtar till så där i allmänhet, men jag brukar gilla måndagarna, och det av en enda anledning, nja två, det är ganska så skönt att vila sig efter en helg med Trollungen och maken, men det som är bäst är: telefonsamtalet från systeryster. Igår fick jag inget, och det var som det skulle, men det är först de gånger när hon inte kan ringer som jag verkligen känner vad det betyder att han en syster som ringer (i stort sätt) varje måndag. Det är nästan så jag längtar till nästa måndag redan nu...

Inga kommentarer: