2008-01-18

Ljusare tider


Trollungens dagis har haft Trolltema

Det ser mörkt ut för min armbåge, den blir inte bättre, och det är så frustrerande, tur att det finns nadra ljusglimtar. Igår märkte jag för första gången att vi går mot ljusare tider, det var inte becksvart kl 16.00 och det är sånt som får en att orka med tunga dagar och onda leder. En annan sak som gör att man mår bättre är när man får ett brev om löneförhöjning och det fick jag ochså igår.

Man kan fundera om detta brev hänger samman med att jag i onsdags pratade med min chef om att jag ska börja arbetsträna snart. För chefen kan inte skryta med att hon haft kontakt med mig under sjukskrivningen, inte för att jag vet vad som borde ha hänt, men på snart två år har hon hört av sig en handfull gång och endast två gånger har vi pratat om planering om hur jag ska komma tillbaka i arbete. Den första var efter nästan ett år och det var för att FK (Försäkringkassan) kräver att arbetsgivaren efter 6 månader har ett planeringsmöte med den anstälda. Den andra gången var i onsdags och det efter att jag själv kontaktat FK, Klarahälsan och chefen för att jag vill åter i jobb. De andra gångerna har det handlat om sjukintyg, semesrterdagar, och felaktiga löneutbetalningar, jag kan förstå att många långtisdsjukskrivna inte vill åter till sina jobb, man känner sig som en belastning, nått de gärna slipper, och då är det inte lätt att som sjuk kämpa för att få komma tillbaka.

Men som sagt vi går mot ljusare tider och det är sånt man ska glädja sig åt och allt det jobbiga som händer kan inte släcka glädjen jag känner när jag ser ljuset som nu sakta men säkert återvänder.

Inga kommentarer: