2008-01-25

Lite trötta



Det blev en tredje spruta i armbågen, och nä än har det inte hjälpt. Maken var med och ställde frågan om det kunde vara nått annat som är fel, då sprutorna 1 och 2 inte hjälpt. Den blick han fick sa allt, läkaren funderade på om Maken inte var riktigt klok, hur kunde han ifrågasätta läkarens bedömning, och fick till svar att de hade hjälpt, de har nämligen i sprutats in på olika ställe. Man kan med andra ord har ont i armbågen och ha tre olika fel på en och samma gång. Jag och Maken tror att läkaren behandlar symptom som uppstår pga att nått är fel, men att han glömt bort att ta reda på orsaken. Helt klart är att vi är otroligt trötta på att jag har ont och inget annat vill än att tredje gången gillt och att jag i helgen blir smärtfri.

Trötta var mina tulpaner oxå, och jag slängde bort dem precis innan Trollungen och Maken skulle komma hem, nu blev det inte riktigt så att de kom vid 17.30. Maken hade sagt till Trollungen att de skulle ge mig blommor, och det betydde i Trollets öron att hon skulle åka och köpa blommor och då det var dagen innan lön så var det OK som gällde. De var på många mackar innan de kom hem, dyra blommor blev det men jag blev glad och nu står det två buketter där nere. Varför? jo Maken hade redan köpt en bukett, men de hade ju inte Trollungen köpt, så de for och letade rätt på en bukett till. Ja hon är bortskämd, men denna gången var det jag som resultatet...

Inga kommentarer: