2010-05-24

Årstider

Har haft ett underbart dygn i Örebro, Gudmodern stod för husrum och serverade underbar mat och jag fick en massa kläder hon nu inte kan ha. Är nästa lite avis men så glad för hennes skull och nästa år är det jag som skänker kläder, om jag inte gör ett bål av dem.

Att vara hos Mams utan familjen är vardagslyx jag borde se till att jag fick lite oftare, och att hon mår så bra som hon gör ger hopp inför det som komma ska. Han även med att träffa en kompis och hennes två barn, den stora såg jag för snart 1,5 år sedan och den lilla är snart 6 månader och det var två charmtroll som accepterade att deras mamma och jag hade en massa att prata om.



Men det som gjorde störst intryck på mig var nog ändå att jag lämnade våren i Forshaga för att besöka sommaren i Örebro och att det är sån skillnad på de ca 15 milen. För här är det fortfarande vår och jag hoppas få njuta av den och hur den övergår till sommar, för hur det än är så är det bästa med att åka bort att få komma hem. Att det bara är jag och katten hemma det njuter jag av idag...


(båda bilderna är tagna idag...)

Inga kommentarer: