2010-05-21

Krock

Vaknade av att telefonen ringde, vi har problem med den fasta telefonen,det sprakar så man inte har en chans att höra eller bli hörd, detta problem kommer och går och vi har märkt att fuktigt väder påverkar telefonen till det sämre och nu ville nån komma hitoch lyssna. Det var ju bara att masa sig upp, Trollungen åkte med Maken, så det var bara jag och djuren hemma. Den som planerade vem som skulle kolla vår telefon hade ingen koll på var de anställda bor för det var inte han som bor två hus bort som kom. Nu spelar ju inte det mig nån roll om de inte skickar en reseräkning som jag ska betala. Hur som helst, han som kom hittade felet, vi har en krock i telejacket. Inte för att jag fattade vad han pratade om, men tydligen krockar vår fasta telefon med en IP-telefon, vilket vi inte har nån, och detta kan bara leverantörerna fixa, så jag överlåter detta till Maken, själv tänker jag läsa ut en bok.

Just nu läser jag två böcker, det är nått jag börjat med på senare tid, förr hade jag nog med att hålla i minnet vad en bok handlade om, men nu tycker jag det är skönt med lite olika handlingar och olika typer av böcker. Den ena av böckerna jag har på gång just nu är "Rymmaren" av Thomas Bodström och jag gillar den, det är ingen superduper bok, men den har nått. Den andra är totalt olik i stil, och heter "Arseniktornet" och är skriven av Anne B. Ragde, men de har nått gemensamt som jag ser det, det handlar om att det är en historia som man följer från olika personers perspektiv och det tilltalar mig.

Inga kommentarer: