2010-05-26

Äskar och hatar

Det handlar om ytterligheter idag, det började redan vid starten, Trollungen försov sig, och då blir det inte en bra start på dagen, nu var det ingen katastrof, vi han till frukosten på dagis men det blev ingen TV innan. Nu är TVn ett bekymmer, för det funkar att se film men inte att se på Barnkanalen, jo se kan man men det finns inget ljud, hoppas att Maken kan lösa detta när han kommer hem i kväll.

Det knackade på dörren här idag, och jag hade mord i blicken, inte för att jag tänkte döda grannen som stod där, nej jag utplånade myror, det är så äckligt och imorgon ringer Maken Antecimex, för nu är det de eller jag, har inte hittat var de tar sig in men de älskar diskbänken, som nu blänker och inte en myra så långt jag kan se, men det kommer med all säkerhet nya...

Radion är mitt sällskap på dagarna och denna vecka har jag blivit förälskad i en liten kille, jag bara måste köpa böckerna om denna Kalle...

Inga kommentarer: